Tyto nedokončené věty by vám mohly pomoci:

Při nástupu do školy by vám měl být přidělen zkušenější učitel*ka, který školu dobře zná, tzv. uvádějící učitel*ka. S čím by vás měl uvádějící učitel*ka (příp. vedení školy) seznámit?
S koncepčními dokumenty (např. ŠVP, školní řád) a vedením třídní knihy, s organizačním schématem školy (např. kalendář), se zaměstnanci a školním poradenským pracovištěm, s předmětovou komisí (sdružení vyučujících podle předmětů), s ICT (např. informační systém školy, interaktivní tabule), se způsobem kontaktování rodičů, s možnostmi kariérního rozvoje, s objednáváním pomůcek a materiálů, (s povinnostmi třídního učitele).
Při seznamování se s prací učitele v ČR by se vám mohlo hodit porovnání českého a ukrajinského vzdělávacího systému, i tenhle slovníček pojmů a zkratek. Vybíráme ty nejběžnější:
AP = asistent pedagoga - pedagogický pracovník, podporuje naplňování podpůrných opatření ve vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. AJ = anglický jazyk ČJ = český jazyk ČaS = člověk a jeho svět D = dějepis F = fyzika HV = hudební výchova CH = chemie ICT = informatika IVP = individuální vzdělávací plán - tvoří se pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami (např. dyslexie, porucha autistického spektra = PAS, žák s odlišným mateřským jazykem = OMJ) KK = klíčové kompetence - shrnutí znalostí, dovedností, schopností, postojů a hodnot důležitý pro rozvoj a uplatnění člověka ve společnosti MAT = matematika MŠ = mateřská škola NJ = německý jazyk OV = občanská výchova P = přírodopis PČ = pracovní činnosti PLP = plán pedagogické podpory - stručně popisuje obtíže žáka, změny v metodách a hodnocení. podpůrné opatření - podpora práce pedagoga s žákem, který potřebuje upravit průběh vzdělávání (např. speciální pomůcky, delší čas na práci, jiná kritéria hodnocení) PPP = pedagogicko-psychologická poradna a SPC = speciálně pedagogické centrum - školské poradenské zařízení, poskytuje odborné psychologické a speciálně pedagogické služby dětem, jejich rodičům a učitelům. RJ = ruský jazyk RVP = rámcové vzdělávací programy - obecně závazný kurikulární dokument, definuje státní úroveň vzdělávání v ČR. Tvoří povinný rámec (popsaný jako klíčové kompetence a očekávané výstupy) pro každé vzdělávací období (např. RVP pro předškolní vzdělávání = RVP PV, RVP pro základní vzděl. = RVP ZV, RVP pro odborné vzdělávání = RVP SOV). SŠ = střední škola SOŠ, SOU = střední odborná škola, střední odborné učiliště ŠVP = školní vzdělávací program - kurikulární dokument tvořený každou školou v ČR. Většinou je uspořádán podle předmětů. Uskutečňuje se podle něj vzdělávání žáků. V ŠVP by měla být popsaná charakteristika dané školy a její hodnoty. ŠVP se někdy označuje i škola v přírodě. školní řád - popisuje základní povinnosti a práva žáků, pedagogů a zákonných zástupců TK = třídní kniha - formulář, kam se píše seznam žáků, počty omluvených a neomluvených hodin, denní záznamy o výuce TP = tematický plán - celoroční rozvržení učiva daného předmětu, obsahuje časové údaje, výstupy z ŠVP… tvoří si je pedagogové v dané škole TV = tělesná výchova VOŠ = vyšší odborná škola VV = výtvarná výchova VŠ = vysoká škola Z = zeměpis ZŠ = základní škola ZUŠ = základní umělecká škola